PokemonEternal
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesRejestracjaZaloguj

Share
 

 Trafienia Krytyczne i STAB

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Sin Cara
Admin
Sin Cara

Male Liczba postów : 1389
Wiek : 30

Trafienia Krytyczne i STAB Empty
PisanieTemat: Trafienia Krytyczne i STAB   Trafienia Krytyczne i STAB Icon_minitimeSro Maj 28, 2014 8:42 pm

a) Trafienia Krytyczne to szanse pokemona na cios krytyczny, mogący zadać podwojone obrażenia lub wyeliminować pokemona przeciwnika z walki. Siły pokemnów to subiektywne odczucie sędziego jednak powinniście brać pod uwagę krytyki... To jednak pokaz szczęścia, ale i strategii. Jak to wygląda u nas? Dzielimy je na:

1. Cios Krytyczne zwykłe. Są one możliwe do uzyskania z każdym atakiem ofensynym i sędzia raz na jedną stronę walki powinien każdemu walczącemu wykonać losowanie co do takowego ataku w sposób ustalony odgórnie, spokojnie Wink

2. Ruchy, które mają zwiększone szanse na trafienie krytyczne o jedno oczko(np. Nocne Cięcie ). Jeśli trener używa takiego ataku, no i powie o tym w czasie walki (sędziowie nie musza się tego domyślać, tylko sprawdzić czy to prawda), to sędzia losuje cios krytyczny dla tego atak (jako jedyny na danej stroni prowadzonej walki... Nie ma tak, ze losuje zwykły i ze zwiększoną szansą). Jeśli go nie użyjemy, to sędzia będzie losował pewnie z jakiegoś zwykłego ataku.

3. Zdolność (np. Super Szczęście). Zwiększa szanse na trafienie ataku krytycznego o jedno oczko i w połączeniu z atakiem, ktory ma zwiększoną szansę na cios krytyczny powoduje, że według naszego systemu mamy 50% szans na trafienie krytyczne.

To samo tyczy się walk z liderami, ale sami liderzy nie losują sobie krytyków... Sąe na tyle silni, że im coś takiego potrzebne nie jest Razz


b) STAB czyli Same-type attack bonus, zwiększa siłę ataku o tym samym typie o 50%. Tak jak w wypadku ciosów krytycznych, siła ataku zależy od subiektywnej oceny sędziego, ale powinien on brać pod uwagę to co tu napiszę, czyli:
I. Jeśli pokemon ma jeden typ to siła ataków tego typu jest zwiększana o 50% (np. wodna broń u Totodile)
II. Jeśli pokemon ma dual-typ to pierwszy typ daje 50% a drugi 25% (np. Powietrzny As u Staraptora będzie miał +50%, ale szybki atak tylko 25%)
III. Zdolność taka jak Adaptacja (Adaptability), zwiększa siłę do 100% u pierwszego typu i 50% u drugiego typu.
Powrót do góry Go down
 

Trafienia Krytyczne i STAB

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
PokemonEternal :: Archiwum :: Archiwum :: Eternal vol 1.0-