0 . Adaptability - Adaptacja = Ataki tego samego typu co pokemon są silniejsze niż normalnie
1 . Aftermath - Następstwa = Jeśli pokemon zostanie pokonany atakiem fizycznym przeciwnik traci część swojego życia
2 . Air Lock - Powietrzny chwyt = Blokuje zjawiska pogodowe na arenie
3 . Analytic - Analiza = Jeżeli pokemon atakuje po przeciwniku, to ma czas na analize i atakuje z większą siłą
4 . Anger Point - Punkt gniewu = Kiedy pokemon oberwie krytycznie, to jego ataki osiągają maksimum siły danego pokemona
5 . Anticipation - Przewidywanie = Kiedy przeciwnik ma ataki OHKO, eksplozje lub samozniszczenie, bądź też ma się stać coś złego, to pokemona przechodzą ciarki
6 . Arena Trap - Arena-Pułapka = Przeciwnik nie może się wycofań z walki ani uciec chyba, że posiada specjalną zdolność lub jest typu latającego
7 . Bad Dreams - Koszmary = Jeśli przeciwnik śpi, to co rundę traci energię
8 . Battle Armor - Bitewna zbroja = Blokuje ciosy krytyczne przeciwnika
9 . Big Pecks - Wielkie dziobanie = Obrona pokemona nie może zostać zwiększona i ataki opierające się na dziobie mają większą moc
10 . Blaze - Pożar = Wraz z spadkiem życia, rośnie siła ognistych ataków
11 . Cacophony = (zdolność istnieje tylko w kodzie gry, żaden pokemon jej nie posiada)
12 . Chlorophyll - Chlorofil = Podwaja szybkość pokemona kiedy świeci słońce
13 . Clear Body - Przezroczystość = Statystyki pokemona nie mogą zostać zmienione przez wpływ przeciwnika
14 . Cloud Nine - Siódme niebo = Blokuje i usuwa zjawiska pogodowe
15 . Color Change - Zmiana barw = Typ pokemona zmienia się na typ ataku przeciwnika
16 . Compoundeyes - otęgujące oczy = Pokemon ma zwiększoną celność
17 . Contrary - Odwrotność = Ataki zwiększające statystyki zmniejszają je, a zmniejszające zwiększają
18 . Cursed Body - Przeklęte ciało = Istnieje spora szansa na zablokowanie ataku fizycznego
19 . Cute Charm - Słodki wdzięk = Przy kontakcie fizycznym istnieje szansa na zauroczenie przeciwnika
20 . Damp - Wilgoć = Blokuje ataki eksplozji oraz autodestrukcji oraz zdolność aftermath
21 . Defeatist - Pokonany = Gdy życie pokemona spadnie poniżej 50% jego atak słabnie.
22 . Defiant - Wyzwanie = Zwiększa atak, gdy jakakolwiek statystyka zostanie zmniejszona
23 . Download - Ściągnięcie = Pokemon szybko może ściągać dane z urządzeń elektrycznych i przesyłać je dalej
24 . Drizzle - Mżawka = Kiedy pokemon wychodzi z pokeballa, to zaczyna padać deszcz
25 . Drought - Susza = Kiedy pokemon wychodzi z pokeballa, zaczyna mocniej świecić słońce
26 . Dry Skin - Sucha skóra = Gdy świeci słońce, to pokemon traci życie, a gdy pada deszcz, to pokemonowi odnawia się energia
27 . Early Bird - Ranny Ptaszek = Pokemon śpi o połowę krócej niż normalnie
28 . Effect Spore - Efekt spory = Przy kontakcie fizycznym istnieje szansa na zatrucie, uśpienie lub sparaliżowanie
29 . Filter - Filtr = Znacząco obniża obrażenia od ataków, które są superefektywne
30 . Flame Body - Ogniste Ciało = Przy kontakcie fizycznym przeciwnik może zostać poparzony
31 . Flare Boost - Cieplne doładowanie = Kiedy pokemon jest popażony, to znacząco wzrasta jego siła ataku
32 . Flash Fire - Ognisty błysk = Pokemon jest odporny na ataki ogniste, które tylko zwiększają jego moc
33 . Flower Gift - Kwiatowy prezent = Zwiększa obronę oraz atak pokemona gdy świeci intensywnie słońce, dodatkowo zmienia formę Cherrima
34 . Forecast - Prognoza Pogody = Typ i forma Castforma zmienia się zależnie od pogody
35 . Forewarn - Ostrzeżenie = Pokemon przeczuwa kiedy ma przyjść najsilniejszy atak, dlatego może go często uniknąć
36 . Friend Guard - Przyjazny strażnik = Obecność tego pokemona sprawia, że sprzymierzeńcy otrzymują mniejsze obrażenia niż normalnie
37 . Frisk - Fikołki = Pokemon robi bardzo często fikołki, które pomagają mu w uniknięciu ataków przeciwnika
38 . Gluttony - Obżarstwo = Pokemon zjada prawie wszystko co wpadnie mu w ręce
39 . Guts - Odwaga = Kiedy pokemon zostanie zatruty, sparaliżowany albo podpalony, to jego atak wzrasta
40 . Harvest - Żniwa = Pokemony trawiaste hodują w swoich liściach owoce i inne takie może kilka razy w ciągu walki użyć takiego owocka by się uleczyć ze zmiany statusowej(zatrucie, paraliż, poparzenie)
41 . Healer - Uzdrowiciel = Pokemon może leczyć zmiany statusu innego pokemona
42 . Heatproof - Ognioodporność = Ataki ogniste są o wiele mniej skuteczne niż normalnie
43 . Heavy Metal - Ciężki metal = Pokemon jest dwa razy cięższy niż normalnie
44 . Honey Gather - Zbieranie miodu = Daje szanse, że pokemon znajdzie miód po polowaniu lub walce
45 . Huge Power - Potężna moc = Siła ataków tego pokemona jest podwojona
46 . Hustle - Gwar = Na początku walki siła pokemona zostaje zwiększona, ale spada za to jego celność
47 . Hydration - Nawodnienie = Kiedy pada deszcz lub pokemon znajduje się w wodzie, to leczone są zmiany statusu pokemona
48 . Hyper Cutter - Hiper cięcie = Uniemożliwia przestraszenie pokemona oraz zwiększa moc ataków tnących
49 . Ice Body - Lodowe ciało = Gdy pada grad, to odnawia się życie pokemona
50 . Illuminate - Iluminacja = Pokemon świeci, co podczas polowania może ściągać dzikie pokemony
51 . Illusion - Iluzja = Pokemon może przejąć wygląd innego pokemona, lub człowieka
52 . Immunity - Odporność = Pokemon nie może zostać zatruty
53 . Imposter - Oszust = Na samym początku walki transformuje się w przeciwnika
54 . Infiltrator - Infiltrator = Pokemon odnajduje słabe strony osłony przeciwnika i może zaatakować, nawet jeśli ten użyje ataku tworzącego bariery
55 . Inner Focus - Wewnętrzne skupienie = Pokemon nigdy nie stchórzy
56 . Insomnia - Bezsenność = Pokemon nie może zasnąć
57 . Intimidate - Zastraszenie = Pokemon zastrasza przeciwnika, zmniejszając jego atak
58 . Iron Barbs - Stalowe kolce = Kolce zadają obrażenia przy każdym kontakcie fizycznym z pokemonem
59 . Iron Fist - Stalowa pięść = Zwiększa siłę ataków wykorzystujących pięść
60 . Justified - Usprawiedliwienie = Zwiększa siłę ataku pokemona, gdy ten oberwie atakiem typu mrok
61 . Keen Eye - Spostrzegawcze oko = Celność pokemona nie może zostać obniżona czyli nawet we mgle czy burzy piaskowej(a także innych atakach tego typu), dorwie przeciwnika.
62 . Klutz - Oferma = Pokemon często się przewraca i jego ataki nie działają tak jak trzeba, jednak często to odwraca się na jego korzyść stając się celem trudnym do trafienia i nieprzewidywalnym przeciwnikiem
63 . Leaf Guard - Liściowy strażnik = Status pokemona nie może się zmienić, kiedy słońce mocno świeci
64 . Levitate - Lewitacja = Pokemon jest odporny na ataki ziemne i zdolność trap arena
65 . Light Metal - Lekki metal = Pokemon jest dwa razy lżejszy niż normalnie
66 . Lightningrod - Piorunochron = Ataki elektryczne skierowane w pokemona zwiększają jego Specjalny Atak i nie robią mu krzywdy.
67 . Limber - Giętkość = Pokemon nie może zostać sparaliżowany
68 . Liquid Ooze - Płynny szlam = Zadaje obrażenia przeciwnikowi, gdy ten próbuje wyssać życie z pokemona
69 . Magic Bounce - Magiczne odbicie = Odbija efekty ruchów nie zadających obrażenia
70 . Magic Guard - Magiczny strażnik = Pokemon traci tylko życie, jeśli oberwie z bezpośrednich ataków
71 . Magma Armor - Zbroja z magmy = Pokemon nie może zostać zamrożony
72 . Magnet Pull - Przyciąganie = Przyciąga stalowe pokemony
73 . Marvel Scale - Łuska zachwytu = Kiedy jego status zostanie pokemona zostanie zmieniony, to wzrasta jego obrona
74 . Minus - Minus = Kiedy partner w dwuwalce ma zdolność plus, to zwiększa się siła tego pokemona
75 . Mold Breaker - Ciosołamacz = Pokemon może zaatakować skutecznie, unieważniając niektóre zdolności przeszkadzające
76 . Moody - Humorzasty = Pokemon ma swoje humorki i daje z siebie wszystko w jednym aspekcie, odpuszczając natomiast w innym
77 . Motor Drive - Motoprędkość = Kiedy pokemon obrywa elektrycznym atakiem, to jego prędkość wzrasta
78 . Moxie - Werwa = Jeśli pokemon pokona w walce innego pokemona, to wzrasta jego siła
79 . Multiscale - Multi łuski = Kiedy pokemon jest w pełni sił, to otrzymuje o wiele mniejsze obrażenia
80 . Multitype - Multityp = Typ zależy od posiadanej aktualnie przez niego tarczy
81 . Mummy - Mumia = Zmienia zdolność każdego pokemona jakiego dotknie na zdolność mumia
82 . Natural Cure - Naturalny lek = W przeciągu 2-3 tur od zmiany statusu pokemona(paraliż, zatrucie, poparzenie), pokemon leczy się z nich.
83 . No Guard - Brak strażnika = Ataki użyte przez tego pokemona i przeciwko niemu na pewno trafią
84 . Normalize - Normalizacja = Wszystkie ataki pokemona są traktowane jako ataki normalne
85 . Oblivious - Obojętność = Pokemon nie może zostać zauroczony
86 . Overcoat - Płaszcz = Pokemon jest odporny na obrażenia zadawane przez pogodę
87 . Overgrow - Zarastanie = Wraz z spadkiem życia, rośnie siła roślinnych ataków
88 . Own Tempo - Władca czasu = Pokemon nie może zostać zdezorientowany
89 . Pickpocket - Kieszonkowiec = Pokemon bardzo często kradnie niezauważony czyjeś przedmioty z kieszeni lub plecaków
90 . Pickup - Zbieractwo = Daje szanse, że pokemon znajdzie jakiś przedmiot po polowaniu lub walce
91 . Plus - Plus = Kiedy partner w dwuwalce ma zdolność minus, to zwiększa się siła tego pokemona
92 . Poison Heal - Odtruwanie = Kiedy pokemon jest zatruty, to odzyskuje energię zamiast jej tracić
93 . Poison Point - Trujący punkt = Przy kontakcie fizycznym istnieje szansa na zatrucie przeciwnika
94 . Poison Touch - Trujący dotyk = Zatruwa każdego pokemona jakiego dotknie
95 . Prankster - Psotnik = Pokemon lubi psocić i wszystkie ataki niezadające obrażenia wykonuje najszybciej jak tylko zdoła
96 . Pressure - Ciśnienie = Ataki wykonywane przez przeciwnika dwukrotnie bardziej go męczą niż normalnie
97 . Pure Power - Czysta moc = Siła ataków tego pokemona jest podwojona
98 . Quick Feet - Szybkie stopy = Szybkość pokemona wzrasta wraz z zmianą statusu
99 . Rain Dish - Leczniczy deszcz = Padający deszcz odnawia energię pokemona
100 . Rattled - Trekot = Gdy pokemon zostanie trafiony atakiem duchowym, mrocznym lub robaczyć, to zaczyna trekotać i wzrasta jego siła ataków
101 . Reckless - Beztroska = Zwiększa siłę ataków obusiecznych, zwiększając jednocześnie obrażenia otrzymywane po wykonaniu takiego ataku
102 . Regenerator - Regenerator = Pokemon regeneruje swoje siły w pokeballu
103 . Rivalry - Rwalizacja = Jeśli przeciwnik ma tą samą płeć, to siła wzrasta, jeśli przeciwną, to spada
104 . Rock Head - Skalna głowa = Pokemon nie otrzymuje obrażeń przy atakach obosiecznych
105 . Rough Skin - Twarda skóra = Pokemon ma tak twardą skórę, że atakujący przeciwnik odczuwa boleśnie każde uderzenie w pokemona
106 . Run Away - Ucieczka = Pokemon sam z siebie bardzo często ucieka z pokeballa
107 . Sand Force - Piaskowa potęga = Zwiększona jest znacznie siła ataków ziemnych kamiennych i stalowych podczas burzy piaskowej
108 . Sand Rush - Piaskowy pęd = Podczas burzy piaskowej prędkość pokemona jest podwojona
109 . Sand Stream - Piaskowy strumień = Kiedy pokemon wychodzi z pokeballa, zaczyna szaleć burza piaskowa
110 . Sand Veil - Piaskowa zasłona = Pokemon jest odporny na działanie burzy piaskowej i wzrasta jego zdolność do uników
111 . Sap Sipper - Roślinny napój = Gdy pokemon zostanie zaatakowany roślinnym atakiem, to nie otrzymuje obrażeń, tylko jego atak wzrasta
112 . Scrappy - Odwaga = Ataki normalne i walczące działają na pokemony duchy
113 . Serene Grace - Gracja = Zwiększa szansę występowania dodatkowych efektów ataków zadających obrażenia używanych przez tego pokemona
114 . Shadow Tag - Pułapka cienia = Pokemon przeciwnika nie może zostać wycofany z walki
115 . Shed Skin - Linienie = Pokemon ma w każdej chwili szanse na zrzucenie skóry i pozbycie się zatrucia, poparzenia i innych takich zmian statusu
116 . Sheer Force - Czysta Siła = Ataki tracą dodatkowy efekt ale znacznie zyskują za to na sile
117 . Shell Armor - Zbroja z muszli = Blokuje ciosy krytyczne przeciwnika
118 . Shield Dust - Tarcza kurzu = Ataki zadające obrażenia temu pokemonowi nie mają żadnych dodatkowych efektów
119 . Simple - Łatwość = Zmiany statystyk są podwójne, zarówno pozytywnych jak i negatywnych
120 . Skill Link - Multicios = Ataki które zadają kilka ciosów mają zapewnione nie przerwane użycie
121 . Slow Start - Wolny start = Przez pierwsze rundy atak i szybkość pokemona są obniżone o połowę
122 . Sniper - Snajper = Pokemon z tą zdolnością może spokojnie wypatrywać słabe punkty wroga i w nie uderzać by maksymalizować siłę ataku
123 . Snow Cloak - Płaszcz przeciwśniegowy = Pokemon jest odporny na działanie burzy gradowej i wzrasta jego celność
124 . Snow Warning - Śnieżny krzyk = Kiedy pokemon wychodzi z pokeballa, zaczyna padać grad
125 . Solar Power - Słoneczna moc = Kiedy słońce mocno świeci, to wzrasta siła pokemona, ale spada za to jego życie
126 . Solid Rock - Twarda skała = Obniża znacząco superefektywne obrażnia
127 . Soundproof - Dźwiękoszczelność = Pokemon jest odporny na ataki dźwiękowe
128 . Speed Boost - Przyśpieszenie = Szybkość pokemona wzrasta co rundę
129 . Stall - Opóźnienie = Pokemon zawsze atakuje jako ostatni
130 . Static - Statyczność = Istnieje szansa na paraliż przy kontakcie fizycznym
131 . Steadfast - Niezłomność = Jeśli pokemon stchórzy, to wzrasta jego prędkość
132 . Stench - Smród = Pokemon „brzydko” pachnie i inne pokemony mają opory przed zbliżaniem się
133 . Sticky Hold - Lepki chwyt = Daje szanse, że pokemon znajdzie jakiś przedmiot po polowaniu lub walce
134 . Storm Drain - Drenaż = Wodne ataki podnoszą Atak Specjalny pokemona i nie krzywdzą go
135 . Sturdy - Silny = Ataki OHKO nie działają na pokemona
136 . Suction Cups - Przyssawka = Pokemon nie może zostać wycofany z walki przez ataki przeciwnika
137 . Super Luck - Superszczęście = Pokemon ma podwójne szanse na zadanie ciosu krytycznego
138 . Swarm - Rój = Wraz z spadkiem życia, rośnie siła robaczych ataków
139 . Swift Swim - Giętki nurt = Podwaja szybkość pokemona podczas deszczu
140 . Synchronize - Synchronizacja = Jeśli pokemon zostanie zatruty, uśpiony lub sparaliżowany, to przeciwnika czeka taki sam los
141 . Tangled Feet - Splątane stopy = Wraz z zdezorientowaniem rośnie zdolność do uników
142 . Technician - Wsparcie = Siła słabszych ataków jest większa niż normalnie
143 . Telepathy - Telepatia = Pokemon łączy się telepatycznie z sprzymierzeńcem i może unikać dzięki temu jego ataków
144 . Teravolt - Teravolt = Pokemon może zawsze zaatakować skutecznie, niezależnie od zdolności przeciwnika
145 . Thick Fat - Tłuszczyk = Osłabia siłę ataków ognistych i lodowych
146 . Tinted Lens - Soczewka = Podwaja siłę ataków, które są mało efektywne na przeciwnika
147 . Torrent - Strumień = Wraz z spadkiem życia, rośnie siła wodnych ataków
148 . Toxic Boost - Toksyczne doładowanie = Kiedy pokemon jest zatruty, to znacząco wzrasta jego siła ataku
149 . Trace - Ślad = Pokemon kopiuje zdolność przeciwnika
150 . Truant - Nieobecny = Pokemon co dwie tury musi odpoczywać
151 . Turboblaze - Turbo płomień = Pokemon może zawsze zaatakować skutecznie, niezależnie od zdolności przeciwnika
152 . Unaware - Nieświadomość = Pokemon nie zdaje sobie sprawy z tego, że np
153 . Unburden - Ulga = Pokemon może zrzucić z siebie rzeczy, by podwoić swoją szybkość (przypomina mi się dragon ball ^^)
154 . Unnerve - Załamanie = Sprawia, że przeciwnik jest zdenerwowany bardziej niż zwykle podczas walki
155 . Victory Star - Gwiezdny triumf = Celność ataków pokemona i sprzymierzeńców jest znacząco zwiększona
156 . Vital Spirit - Siła życiowa = Pokemon nie może zostać uśpiony i szybko się nie męczy
157 . Volt Absorb - Absorbowanie mocy = Pokemon odnawia swoją energię, gdy dostanie atakiem elektrycznym
158 . Water Absorb - Absorbcja wody = Pokemon odnawia swoją energię, gdy dostanie atakiem wodnym
159 . Water Veil - Zasłona wodna = Pokemon nie może zostać podpalony
160 . Weak Armor - Słaba zbroja = Kiedy pokemon zostanie trafiony atakiem krytycznym, to spada jego obrona, ale wzrasta za to jego szybkość
161 . White Smoke - Biały dym = Statystyki nie mogą być obniżone przez przeciwnika, dodatkowo można się skryć w dymie
162 . Wonder Guard - Superstrażnik = Na pokemona działają tylko ataki, które są na niego super efektywne
163 . Wonder Skin - Niezwykła skóra = Ataki które nie zadają obrażeń bardzo często chybiają
164 . Zen Mode - Tryb Zen = Zmienia formę pokemona, gdy jego życie znacząco spadnie